۳۰ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۴۲

نماینده ایران در مسابقات قرآن کریم:

مسابقات بین‌المللی قرآن، الفت میان قلوب مسلمانان جهان است

مسابقات بین‌المللی قرآن، الفت میان قلوب مسلمانان جهان است

سید مصطفی حسینی نماینده ایران در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در رشته قرائت است که الفت قلوب مسلمانان جهان را از برکات مسابقات بین المللی می داند.

به گزارش خبرنگارمهر، سید مصطفی حسینی نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دررشته قرائت در خصوص این دوره از مسابقات در گفتگو با مهر گفت: با توجه به تجربیات در مسابقاتی که تاکنون در آنها شرکت داشته ام از لحاظ اعتبار مسابقات بین المللی ایران و مسابقات بین المللی مالزی در درجه اول مسابقات دنیا قرار دارند و از لحاظ اعتبار مسابقات بین المللی ایران در دنیای جهان اسلام حرف اول را می زند.

وی با اعلام اینکه هر ساله  نقاط آسیب سال گذشته برطرف می شود،ادامه داد: نظم یکی از ویژگی های اصلی مسابقات بین المللی قرآن کریم باید باشد و اهتمام مسئولان برای برگزاری منظم این مسابقات از موارد قابل توجه خواهد بود و تنها چیزی که باعث چشمگیری مسابقات بین المللی مالزی شده است همین نکته است.

نماینده جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شعار یک کتاب ، یک امت در همبستگی جهان اسلام تاثیر دارد، تصریح کرد:کتاب ما و امت ما یکی است و این ترجمه ای از همین شعار است.

وی ادامه داد:همبستگی جهان اسلام بر پایه شعار یک کتاب، یک امت است و از کشورهای مختلف دنیا حتی مسلمانان کشورهای آمریکا و انگلیس در آن شرکت می کنند که این  نماینگر تالیف قلوب مسلمین در دنیا است تا همه  دنیا بدانند در خیلی از اصول که  مبنای آن قرآن است با هم مشترک بوده و هیچ چیز نمیتواند این پیوند مسلمین و کتاب قرآن را ازبین ببرد.

حسینی با پیش بینی وضعیت این دوره از مسابقات اظهارداشت:مسابقات بین المللی ایران بهترین و بالاترین سطح مسابقات در جهان را دارد.من در  مسابقات مالزی که تلاوت کردم متوجه سطح بالای کیفی مسابقات ایران نسبت به مالزی شدم بصورتی که کشورهای جهان اسلام جایگاه بالاتری را به مسابقات بین المللی قرآن مالزی دیده و نمایندگان قوی تری را به این مسابقات اعزام می کنند.

وی در پایان گفت: امیدوارم که اسم ایران را بالا برده و افتخار آفرین باشم و دل امت و رهبرم را شاد کنم.

سیدمصطفی حسینی، فرزند آزاده و جانباز قزوینی، متولد ۱۳۷۴ قزوین است. وی سال۱۳۹۲  به مسابقات بین‌المللی کویت اعزام شد و در حالی که تنها ۱۸ سال داشت مقام سوم این رقابت‌ها را کسب کرد.

رتبه‌ی چهارم رشته قرائت، پنجاه‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی و رتبه‌ی عالی رشته قرائت مرحله‌ی سی‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از جمله موفقیت‌های این قاری است.

همچنین رتبه چهارم مالزی، دوم کویت، دوم ترکیه و امسال نیز در مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی نماینده کشور جمهوری اسلامی ایران در رشته قرائت بوده است.

 پیش از این نیز  دوبار در مسابقات کشوری ایران رتبه اول و یک بار رتبه سوم را کسب کرده  است.

کد خبر 4275760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha